A webáruházban a számodra is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a Te érdeklődési körödnek megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudod tiltani, de kár lenne, mert egy csomó jó dologról maradnál le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetértesz, kattints az ELFOGADOM gombra, ha változtatni szeretnél ezen, akkor a Beállítások módosítása gombra. Köszönjük!

Elfogadom
Termékek Menü

JOGI INFORMÁCIÓK, ÁSZF

         

Általános szerződési feltételek, jogi tájékoztatás 

a 45/2014. (II.26.) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló Kormányrendelet szerint

 

A „www.jatekvaros.hu” weboldal, a Játékváros Webáruház üzemeltetője, a Pro-Kontra Kft., aki a hatályos rendeletek és jogszabályok betartásával végzi kereskedelmi tevékenységét.

Cégnév: Pro-Kontra Kft.

Székhely: 7400 Kaposvár, Puskin u. 2.

Telephely és postacím: 7400 Kaposvár, Fő u. 16.

Adószám: 10551624-2-14

Cégjegyzék szám:14-09-001682

Weboldal: http://www.jatekvaros.hu

Email: info@jatekvaros.hu

Közös elérhetőségek rendelés, ügyfélszolgálat és panaszkezelés esetére:

Telefon: 30/3368219, 82/412-414

Email: info@jatekvaros.hu

A Webáruház 0-24h-ig (non-stop) nyitva áll az internetes vevők előtt, a rendeléseket automatikusan fogadja a hét minden napján a nap 24 órájában.

 

A)

A szolgáltatás köre: TEÁOR’08 4765 Játék (mint termék) értékesítés

A szolgáltatás igénybevevői: a 45/2014. (II.26.) Kormányrendeletben (továbbiakban: Korm. r.) illetve a 2013. V. tv (továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) 3. szerint "Fogyasztónak" minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Termék: a weboldal kínálatában szereplő, a weboldalon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi 

Jelen weboldal (www.jatekvaros.hu) a Kormányrendelet 4. § 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.

Szerződés: az Eladó és Vevő között a weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

A fogyasztói árak bruttó árak (a mindenkor hatályos mértékű ÁFÁ-t tartalmazzák). Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk. A végösszeg a termék(ek) (össz)árából és a szállítási díjból tevődik össze.

A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a „Megrendelés” gombra kattintva adásvételi szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről, az általános szerződési feltételekről a weboldal email (Korm. r. 4. §. 9.) útján és elektronikus (pdf) formában megküldött dokumetummal (visszaigazolás) tájékoztatja a Fogyasztót.

 

B)

Weboldal Műszaki Üzemeltetése:

A „www.jatekvaros.hu” domaint kiszolgáló webszervert a ShopRenter.hu Kft. 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304 (info@shoprenter.huwww.shoprenter.hu) üzemelteti.

A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül, Debrecenben történik.

A szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

A szolgáltató neve: Pro-Kontra Kft.

A szolgáltató székhelye: 7400 Kaposvár, Puskin u. 2.

A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@jatekvaros.hu

A szolgáltató cégjegyzékszáma:14-09-001682

A szolgáltató adószáma:10551624-2-14

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága

A szolgáltató telefonszáma: 30/3368219, 82/412-414

Adatvédelmi nyilvántartási száma: NAIH-142353/2018

A szerződés nyelve: magyar

A szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja.

A tárhelyszolgáltató adatai

A tárhelyszolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.

A tárhelyszolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.

A tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu

A tárhelyszolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu

 

C)

Fogyasztónak a termékek jelen weboldalon keresztüli megvásárlásához – ahol regisztrálnia nem kell, de ajánlott  - a weboldal egy online rendeléskezelő rendszeren keresztül veszi fel és rögzíti a megrendelését.

A regisztráció során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza, amely jelen ÁSZF részét képezi.

Az adatkezelési nyilatkozat elérhető: https://www.jatekvaros.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

Az adatkezelés jogalapja az Infotv. 5. § (1) bekezdés a) pontjával összhangban az Ön hozzájárulása.

 

D)

1. Vásárlást segítő regisztráció

A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, de ajánlott (később kényelmesebben vásárolhat). Ezt a „Regisztráció” menüpont alatt teheti meg, egy felhasználó név és érvényes e-mail cím megadásával. A regisztráció visszaigazolása és a további teendők leírása nemsokára megérkezik a megadott email címre.

Ezt követően saját felhasználóként tud bejelentkezni és vásárlást bonyolítani. Ez a lehetőség kényelmesebbé teszi a vásárlást, mert nem kell minden alkalommal beírnia a szállítási és a számlázási címet, csak az első alkalommal, mivel rendszerünk rögzíti azt. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.

2. Vásárlási ismertető

A felső sávban legördülő menükben találja azokat a kategóriákat, amelyekre kattintva megtekintheti a termékkínálatunkat. Ne lepődjön meg, ha a kínálat alakulásának megfelelően újabb és újabb kategóriák válnak láthatóvá. Válassza ki a kívánt kategóriát, nézze meg, milyen termékek találhatók benne és válassza ki a kívánt terméket.

A termékek elnevezésén túl, a Szolgáltató minden termékről tételesen, rövid leírást ad, és ha van rá lehetőség, képet is – amely esetenként illusztráció is lehet.

A termékkép mellet, a leírás felett vastagabb és nagyobb méretű betűvel, kiemeli a darabonkénti bruttó fogyasztói árat (mely az Áfát már tartalmazza). Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt - hibás ár szerepel a weboldalon. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

Ezután már nagyon egyszerű vásárolni: beteszi a kívánt terméket a kosárba (akár többet is) a „Frissítés” gomb megnyomásával megerősíti.

Van lehetősége a "Vásárlás folytatása" gombra kattintva további termékböngészésre is. Azonban a termék böngészés közben végig figyelemmel tudja kísérni kosara tartalmát, a „Kosár” feliratú mező segítségével. A kosár segítségével kedve szerint válogathat játékaink közül, szabadon teheti be és veheti ki azokat a kosárból. Ha egy termékből többet szeretne rendelni, akkor a mennyiséget kell átírnia.

A kiválasztott játékokat nem köteles megvásárolni. Ha ki szeretné venni a kosárból a terméket, akkor a termék neve melletti piros „X” (törlés) gombra kattintva teheti meg. A kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva tekintheti meg.

Ha meg van a véglegesen vásárolni kívánt termékek listája, a "Tovább a pénztárhoz" feliratra kattintva a rendelés véglegesítéséhez jut.

A Pénztárnál a rendszer felkínálja a regisztrált alapértelmezett szállítási címet (amennyiben regisztrált és amit megváltoztathat, újat adhat meg, választhat egy másikat, amit már korábban felvitt), kiválasztja a fizetési módot valamint a szállítási módot (jelenleg a Magyar Posta Zrt. segítségével szállítunk), beírja esetleges megjegyzését.

Amennyiben a postázási és a számlázási adatok megegyeznek, "A szállítási cím megegyezik a számlázási címmel" rubrikát be kell ikszelnie. Ha azok eltérnek egymástól, ki kell értelemszerűen töltenie mind a szállítási, mind a számlázási adatait.

Végül, ha elolvasta és elfogadja a vásárlási feltételeket bejelöli a „Tudomásul veszem és elfogadom az JOGI INFORMÁCIÓK Feltételeket és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget” rubrikát, majd a „Megrendelés” gombra kattint. Utolsó lépésben áttekintheti a megrendelését, ellenőrizheti az adatokat, végül kattintson rá a "Megrendelés" gombra. A weboldalon közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. Az ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon keresztül tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre az ÁSZF rendelkezései szerint. Rendelését rögzíti a rendszer, és arról automatikus visszaigazoló e-mailt küld. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmát és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és a Szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi. Az Eladó és Ön között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Az ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni, azonban az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

A megrendelés jóváhagyása után a megrendelés elektronikusan már nem törölhető.

Készlethiány esetén 2 munkanapon belül értesítjük Önt a termék megérkezésének várható időpontjáról. Ekkor eldöntheti, hogy megrendelését előrendelésként kezeljük-e. Amennyiben megrendelése tartalmaz készleten található és készleten nem található terméket is, úgy az Önnel történő egyeztetés szerint járunk el. Igénye szerint megvárhatjuk amíg a hiányzó termék megérkezik, de kiszállíthatjuk a készleten lévő játékokat és a hiányzó terméket külön is.

 

E)

- Utánvétes fizetés esetén, a rendelés értékét és a szállítási díjat az átvételkor kell készpénzben kiegyenlíteni, amely tartalmazza a postai szállítási és az utánvét költségeit. Az utánvét költsége egységesen bruttó 490,- Ft. Ez vonatkozik a 30 000,-Ft alatti és feletti rendelésekre is.

- Előre utalás esetén az összeg bankszámlánkra megérkezése után  adjuk fel a megrendelt termékeket.

A banki ÁTUTALÁS nem egyenlő a banki BEFIZETÉSSEL – utóbbit, az azt terhelő banki költségek miatt, nem áll módunkban elfogadni; ha valaki mégis így fizet, visszautaljuk a költségekkel csökkentett befizetését.

Kérjük utalását 3 munkanapon belül teljesítse. Amennyiben az utalás nem történik meg 3 munkanapon belül, a rendelést töröljük. Megértésüket köszönjük.

Jelen weboldalon az 1997. évi CLV. Fogyv. tv. 14.§ (4) és (5) szerint az árak feltüntetése magyar forintban történik. Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú.

A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számít fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).

A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.

 

F)

Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.

A Magyar Posta Zrt futárszolgálata szállítja csomagjainkat, kizárólag Magyarországon. Külföldre egyelőre nem szállítunk.

A szállítás díja:

  0-30 000,-Ft-ig előreutalással házhoz szállítási díj       1990,- Ft

                                    MPL Posta Pont szállítás díj        1890,- Ft

                             MPL Postán maradó szállítási díj        1890,- Ft

30.000.- Ft felett előreutalással szállítási díj INGYENES 0 Ft

0-30 000,-Ft-ig utánvéttel házhoz szállítási díj 1990,-Ft  + utánvét költség: 490,-Ft = 2480,- Ft

                         MPL Posta Pont szállítás díj  1890,- Ft   + utánvét költség: 490,-Ft = 2380,-Ft

                 MPL Postán maradó szállítási díj  1890,- Ft   + utánvét költség: 490,-Ft = 2380,-Ft

   30.000,-Ft felett utánvéttel szállítási díj INGYENES + utánvét költség: 490,-Ft = 490,- Ft

    30.000,-Ft feletti rendelés esetén  csak előreutalás fizetési móddal lehet rendelni.

A szállítási árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák) és tartalmazzák a csomagolás költségét is.

A megrendelt árut a Magyar Posta Zrt. segítségével, 2-3 munkanapon belül házhoz szállítjuk. Ez alól a Magyar Posta futárszolgálata szempontjából túlterhelt napok lehetnek kivételek (karácsony, húsvét stb.). A Magyar Posta Zrt. kollégái 08:00-17:00 óra között szállítanak, ezért arra kérjük vásárlóinkat, hogy szállítási elérhetőségnek napközben is elérhető címet, mobiltelefonszámot legyen szíves megadni. A szállítási határidő tájékoztató jellegű és az Eladó e-mail útján megküldött küldemény azonosító linkje alapján a csomagjának a státuszáról a Magyar Posta Zrt. csomagszállító információs oldalán tájékozódhat. Jelen általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét kifejezetten kizárja.

Szállítási címként szerepelhet lakás vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől is. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol a vevő nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.

A rendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani!

A vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a vásárlót terhelik.

 

G)

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: 30/3368219, 82/412-414

Email: info@jatekvaros.hu

Weblap: http://www.jatekvaros.hu

A szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés esetén az Eladó biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. A www.jatekvaros.hu fentiekben megadott ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszám.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 naptári napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás 

Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve, székhelye és postai címe:

Somogy Megyei Békéltető Testület

7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 82-501-000

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

H)

A Fogyasztót a Korm. r. 20. § (2) b) szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A Fogyasztó az elállás jogát a szerződés teljesítésétől (a termék(ek) a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától) számított tizennégy naptári napon belül, Korm. r. 4. §. 9. szerint az info@jatekvaros.hu címre küldött erre vonatkozó egyértelmű email nyilatkozattal vagy az alábbi elállási nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. Weboldalon keresztül történő megrendeléstől telefonos úton (szóban) elállni nem lehet.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

Elállási nyilatkozatminta

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

........................................................

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a tizennégy naptári napos határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

A Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

Az elállási nyilatkozattal felmondott rendelés díját a Korm. r. 23. § szerint Szolgáltató az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (szállítási díj) is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

A Korm. r. 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

Ha a fogyasztó a Korm. r. 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére (7400 Kaposvár, Puskin u. 2.) kell visszaküldeni.

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a Korm. r. 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

 

I)

A jelen pont a Korm. r. 9. § (3) bekezdés felhatalmazása alapján a Korm. r. 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a kötelezett jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. melléklete határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal.

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Tájékoztató hatályos: 2017.08.08-tól.

 

Jó vásárlást kíván Önnek a Játékváros csapata!