Termékek Menü
0

Jogi információk

Jogi tájékoztatás 
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről" szóló
Kormányrendelet szerint

 

A Játékváros Webáruház üzemeltetője, a Pro-Kontra Kft. a hatályos rendeletek és jogszabályok betartásával végzi kereskedelmi tevékenységét.

Cégnév: Pro-Kontra Kft.
Cím: 7400 Kaposvár, Fő u. 16.
Adószám: 10551624-2-14
Cégjegyzék szám:14-09-001682

Email: jatekvaros@gmail.com
Weblap: http://www.jatekvaros.hu

A Webáruház 0-24h-ig (non-stop) nyitva áll az internetes vevők előtt, a rendeléseket automatikusan fogadja a nap 24 órájában.

A)
A szolgáltatás köre: TEÁOR’08 4765 Játék (mint termék) értékesítés
A szolgáltatás igénybevevői: a Kormányrendeletben illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "Fogyasztónak" minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

Jelen weboldal (www.jatekvaros.hu) a Kormányrendelet 4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.

A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz árából és a szállítási díjból tevődik össze.

A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a RENDELÉS gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a weboldal emailben (Korm.r.4.§.9.) tájékoztatja a Fogyasztót.

B)
Fogyasztónak a termékek jelen weboldalon keresztüli megvásárlásához regisztrálnia kell, mert ez a weboldal egy online rendeléskezelő rendszeren keresztül veszi fel és rögzíti a megrendelést.
A regisztráció során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. tv alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk tartalmazza.

C)
Weboldal Műszaki Üzemeltetése:
A „www.jatekvaros.hu” domaint kiszolgáló webszervert az IRQ Hosting Kft. (1072 Budapest, Rákóczi út 42. http://www.irq.hu/ E:info@irq.hu T:+36-1-233-7777) üzemelteti.
A webáruházban rögzített 
megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül, Budapesten történik.
A szolgáltató neve: Pro-Kontra Kft.
A szolgáltató székhelye: 7400 Kaposvár,Puskin u. 2.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@jatekvaros.hu
A szolgáltató cégjegyzékszáma:14-09-001682
A szolgáltató adószáma:10551624-2-14
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Kaposvári Törvényszék Cégbírósága
A szolgáltató telefonszáma:06/30/3368219,82/412-414
Adatvédelmi nyilvántartási száma: folyamatban…
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 4028 Debrecen, Kassai út 129. III/304.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@shoprenter.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.shoprenter.hu
D)
Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.

A megrendelt árut a Magyar Posta Zrt. segítségével, 2-3 munkanapon belül házhoz szállítjuk. A Magyar Posta Zrt. kollégái 08:00-17:00 óra között szállítanak, ezért arra kérjük vásárlóinkat, hogy szállítási elérhetőségnek napközben is elérhető címet, mobiltelefonszámot legyen szíves megadni.

Szállítási címként szerepelhet lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen szállítási cím megadható. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől is. Szállítási címként azt a címet érdemes megjelölni, ahol a vevő nagy valószínűséggel tartózkodik a szállítás várható időpontjában.

A rendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani!

A vásárló hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei minden esetben a vásárlót terhelik.

Díjtáblázatunk:
a) Bruttó 20 000,- Ft értékű vásárlás felett az ország egész területén ingyenes.
b) Bruttó 20 000,- Ft alatt egységesen 900,- Ft, csomag mérettől függetlenül.
c) Értéktől függetlenül, az utánvétkezelés költsége 390,- Ft.

A szállítási árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák) és tartalmazzák a csomagolás költségét is.

E)
Fizetési lehetőségek

- Utánvétes fizetés esetén, a rendelés értékét és a szállítási díjat az átvételkor kell készpénzben kiegyenlíteni, amely tartalmazza a postai szállítási és az utánvét költségeit.

- Előre utalás esetén az összeg megérkezése után azonnal postára adjuk a megrendelt terméket.

Jelen weboldalon az 1997. évi CLV. Fogyv.tv. 14.§ (4) és (5) szerint az árak feltüntetése magyar forintban történik. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre – Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú.

A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.

F)
A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó részletes szabályok:

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.
A www.jatekvaros.hu ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszám: 

06-30 / 3368-219.

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).

G)
Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r. 11.§-a érvényes.

1. Vásárlást segítő regisztráció
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció, de ajánlott (később kényelmesebben vásárolhat). Ezt a felhasználó létrehozása menüpont alatt teheti meg, egy felhasználó név és érvényes e-mail cím megadásával. Az új jelszó és a további teendők leírása nemsokára megérkezik a megadott email címre.

Ezt követően saját felhasználóként tud bejelentkezni és vásárlást bonyolítani. Ez a lehetőség kényelmesebbé teszi a vásárlást, mert nem kell minden alkalommal beírnia a szállítási és a számlázási címet, csak az első alkalommal, mivel rendszerünk rögzíti azt.

2. Vásárlási ismertető
Baloldalt találja azokat a kategóriákat, amelyekre kattintva megtekintheti a termékkínálatunkat. Ne lepődjön meg, ha a kínálat alakulásának megfelelően újabb és újabb kategóriák válnak láthatóvá. Válassza ki a kívánt kategóriát, nézze meg, milyen termékek találhatók benne és válassza ki a kívánt terméket.
A termékek elnevezésén túl, a Szolgáltató minden termékről tételesen, rövid leírást ad, és ha van rá lehetőség, képet is – amely esetenként illusztráció is lehet. 
A termék kép mellet, a leírás felett vastagabb és nagyobb méretű betűvel, kiemeli a darabonkénti bruttó fogyasztói árat (mely az Áfát már tartalmazza). 

Ezután már nagyon egyszerű vásárolni: beteszi a kívánt terméket a kosárba (akár többet is) a „kosár frissítése” gomb megnyomásával megerősíti. 
Van lehetősége a "vissza a boltba" gombra kattintva további termékböngészésre is. Azonban a termék böngészés közben végig figyelemmel tudja kísérni kosara tartalmát, a kosár feliratú mező segítségével. A kosár segítségével kedve szerint válogathat játékaink közül, szabadon teheti be és veheti ki azokat a kosárból. Ha egy termékből többet szeretne rendelni, akkor a mennyiséget kell átírnia.
A kiválasztott játékokat nem köteles megvásárolni. Ha ki szeretné venni a kosárból a terméket, akkor a termék neve melletti „eltávolít” rublika beikszelése és a kosár frissítése után megteheti. A kosár tartalmát a Kosár ikonra kattintva tekintheti meg.
Ha meg van a véglegesen vásárolni kívánt termékek 
listája, a "pénztár" feliratra kattintva a rendelés véglegesítéséhez jut.

A Pénztárnál a rendszer felkínálja a regisztrált alapértelmezett szállítási címet (amit megváltoztathat, újat adhat meg, választhat egy másikat, amit már korábban felvitt), kiválasztja a fizetési módot valamint a szállítási módot (jelenleg a Magyar Posta Zrt. segítségével szállítunk), beírja esetleges megjegyzését.
Amennyiben a postázási és a számlázási adatok megegyeznek, a "postázási és számlázási adatok megegyeznek" rublikát be kell ikszelnie. Ha azok eltérnek egymástól, ki kell értelemszerűen töltenie mind a postázási, mind a számlázási adatait.

Végül, ha elolvasta és elfogadja a vásárlási feltételeket bejelöli az „Elolvastam és elfogadom a vásárlási feltételeket”, majd a rendelésre kattint. Utolsó lépésben áttekintheti a megrendelését, ellenőrizheti az adatokat, végül kattintson rá a "Rendelés feladása" gombra. Rendelését rögzíti a rendszer, és arról automatikus visszaigazoló e-mailt küld.
A megrendelés jóváhagyása után a megrendelés elektronikusan már nem törölhető.

Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a szerződés teljesítésétől a Fogyasztó a rendelés után, legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint az info@jatekvaros.hu címre küldött email nyilatkozattal állhat el.
Weboldalon keresztül történő megrendeléstől telefonos úton (szóban) elállni nem lehet. Az elállási nyilatkozattal felmondott rendelés díját – a szállítási díj kivételével – Korm.r.23.§ szerint Szolgáltató a felmondástól számítva a legkésőbb 14 napon belül, banki átutalással téríti meg a fogyasztó felé.

Készlethiány esetén 2 munkanapon belül értesítjük Önt a termék megérkezésének várható időpontjáról. Ekkor eldöntheti, hogy megrendelését előrendelésként kezeljük-e. Amennyiben megrendelése tartalmaz készleten található és nem található terméket is, úgy az Önnel történő egyeztetés szerint járunk el. Igénye szerint megvárhatjuk amíg a hiányzó termék megérkezik, de kiszállíthatjuk a készleten lévő játékokat és a hiányzó terméket külön is.

Fogyasztó a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r. 13.§ és 19.§).

Elállási nyilatkozatminta:
----
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

........................................................

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt

Korm.r.29.§ esetében - különös tekintettel § a) és d) - a fogyasztó elállási jogával nem élhet, ha rendelését jelen weboldalon leadta, Szolgáltató időben és tartalomban pontosan a rendelésnek megfelelő tételeket kiszállította, de fogyasztó azt mégsem kívánja átvenni. A kormányrendelet ez esetben - helyes teljesítésre tekintettel - nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.

Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§) azzal a kitétellel, hogy a szállítási díjat nem fizeti vissza, csak az érintett tételek díját.

H)
A „www.jatekvaros.hu” weboldal szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:

Pro-Kontra Kft.
---------------------
Székhely: 7400 Kaposvár Puskin u. 2.
Telephely és postacím: 7400 Kaposvár, Fő u. 16.
Adószám: 10551624-2-14
Cj.: 14-09-001682

Közös elérhetőségek, rendelés, ügyfélszolgálat és panaszkezelés esetére:
telefonon 06-30 / 3368-219
emailben: info@jatekvaros.hu

I)
Rendelés felvétele a weboldalon: a hét minden napján 0-24 óráig lehetséges.
Ügyfélszolgálat, információk, vagy esetleges panaszbejelentés: 09:00 – 17:00 óráig telefonon vagy emailben.

2013. évi V. tv (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.

Jótállási igény: ha a kiérkezett tételek (játékok) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak), és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a szállítót (Magyar Posta) vagy Forgalmazót (Jatekvaros.hu) terheli felelősség.

Kellék-/termékszavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.

Z) Záradék
2014.06.14 előtt kötött fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen tájékoztatót tartalmában, a 17/1999.(II.5) Korm.r.-tel összhangban kell értelmezni.

1.sz. melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.

- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? 
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? 
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Pro-Kontra Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Hibás teljesítés esetén szolgáltatók jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.
A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja az tételek díjának visszafizetését is (a korábbi-, illetőleg az újra-szállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után - és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után - keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Tájékoztató érvényes: 2014.06.14-től.

Jó vásárlást kíván Önnek a Játékváros csapata!